.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اظهارات مشايي در کمیسیون امنیت ملی

بسياري از اعضاي کميسيون اعتراض کردند که ما مردمي را به نام اسرائيل به رسميت نمي شناسيم. همه مردمي که صاحب اين سرزمين هستند اعم از مسلمان، يهودي، مسيحي و ... صاحبان اصلي سرزمين فلسطين هستند.

مخبر کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت که "اسفنديار رحيم مشايي" معاون رييس جمهوري روز دوشنبه در اين کميسيون حضور يافت و در خصوص سخنانش در سنندج و نيز مواضع خود درباره رژيم صهيونيستي توضيحاتي ارايه کرد.

"کاظم جلالي" روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: نشست امروز کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با رحيم مشايي، حدود سه ساعت به طول انجاميد و مواضع معاون رييس جمهوري به شکل تفصيلي مورد کنکاش قرار گرفت.

نماينده شاهرود در مجلس شوراي اسلامي افزود: در اين نشست، ابتدا مطالبي که اخيرا از قول مشايي در خصوص کردها و آذري ها توسط يک نشريه مطرح شده بود و مورد اعتراض نمايندگان آذري زبان قرار گرفته بود، مطرح شد. مشايي توضيح داد که اين مربوط به سخنان وي در همايش سفرا در سنندج است.

مخبر کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد: مشايي توضيح داد که براي معرفي ظرفيت هاي ايران در بخش هاي مختلف، همايش سفرا در مناطق مختلف به همت سازمان گردشگري برگزار مي شود و تاکنون در اردبيل، رامسر، کرمان و سنندج برگزار شده است.

مشايي : نگفتم آذربايجان سرزمين کردهاست

جلالي گفت: مشايي براي کميسيون توضيح داد که من در آن همايش صحبت کردم و ضمن تجليل از قوم کرد به عنوان يکي از قديمي ترين و اصيل ترين قوم ايراني بر نقش اين قوم بر فرهنگ و تمدن ايراني تاکيد کردم و در ضمن سخنانم اشاره کردم که در بخشي از آذربايجان غربي نيز هموطنان کرد زندگي مي کنند کما اينکه در بخشي از کردستان هموطنان غير کرد از جمله هموطنان آذري زندگي مي کنند و اين خود نشانه امتزاج اقوام ايراني است.

مخبر کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تصريح کرد که من نگفته ام آذربايجان سرزمين کردهاست ، من پراکندگي (اقوام) را توضيح دادم.

وي افزود: در ادامه اين نشست، اعضاي کميسيون امنيت ملي نقطه نظرات خود را در خصوص اظهارات مشايي درباره رژيم صهيونيستي با نقدهاي جدي نسبت به اين سخنان بيان کردند .

جلالي اضافه کرد: اعضاي کميسيون بر اين نکته تاکيد کردند که نام بردن از "ملت اسرائيل" بدعتي غيرقابل پذيرش است و 220 نماينده مجلس ، مراجع عظام و ملت ايران چنين اظهاراتي را محکوم کرده اند.

مخبر کميسيون امنيت ملي گفت: معاون رييس جمهوري اظهار داشت که سياست هاي نظام جمهوري اسلامي ايران نسبت به رژيم اشغالگر قدس کاملا شفاف است و من خودم را تابع کامل سياست هاي نظام مي دانم . من به هيچ وجه واژه "ملت اسرائيل " را به کار نبرده ام . عبارت من "مردم اسرائيل " بود.

جلالي افزود: در اينجا بسياري از اعضاي کميسيون اعتراض کردند که ما مردمي را به نام اسرائيل به رسميت نمي شناسيم . همه مردمي که صاحب اين سرزمين هستند اعم از مسلمان، يهودي، مسيحي و ... صاحبان اصلي سرزمين فلسطين هستند که مي توانند در يک رفراندم آزاد با بازگشت همه آوارگان، بنياد يک دولت جامع را بگذارند.

مخبر کميسيون امنيت ملي اضافه کرد: مشايي کاملا اين نظر را صائب دانست و اشاره کرد که منفورترين واژه اسرائيل است و من هزار بار مي گويم "مرگ بر اسرائيل" .

جلالي گفت: مشايي قائل است که موضع وي همان موضع رياست جمهوري و دولت است و حتي يک درجه تفاوت ندارد .

وي تصريح کرد: مشايي تاکيد کرد که طرح مساله هولوکاست ضربه بزرگي به رژيم صهيونيستي زد و به هيچ وجه سياست ما عوض نشده و اتفاقا عده اي که حرف هاي مرا تحريف کردند، به دنبال سست کردن موضع هولوکاست آقاي رييس جمهور بودند.

مخبر کميسيون امنيت ملي افزود: معاون رييس جمهوري تاکيد کرد که سياست قطعي دولت اين است که بايد مبارزاتمان را با رژيم صهيونيستي ادامه دهيم .رژيم اشغالگر قدس در بدترين شرايط تاريخي خود قرار دارد و فلسفه وجودي اش را از دست داده است .

جلالي گفت: مشايي قائل است که ما بايد فضاي بين المللي را براي ايجاد يک رفراندم از همه ساکنين سرزمين هاي اشغالي فراهم کنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.308 seconds.